dimecres, 15 de novembre del 2023

Montsià

El Montsià, amb capital a la ciutat d'Amposta, és la comarca més meridional del principat de Catalunya. Pertany a la província de Tarragona i forma part de l'àmbit territorial de les Terres de l'Ebre... 

Sóc de Barcelona, visc a Viladecans... sóc molt d'aquí, però també molt d'allà... 

Tenim un terreny amb una casa, centenària ja, on estiuejo des que era molt petita... Estava desitjant tenir vacances al cole per anar a passar els tres mesos d'estiu amb els meus cosins... Quina sort tenia!

La casa està entre El Castell i la Sènia, així que donava igual dir on era, era de molts poblets veïns on la majoria de gent que hi viu són família. 

Passa una cosa curiosa i que a mi em fèia molta gràcia : 

El Castell, que és un dels Barris d'Ulldecona, pertany a Tarragona i tot just passant un pont, per on passa el riu Sènia, està Sant Rafael del Riu, que pertany a Castelló.







El Castell. Font: Wikipèdia



Els dos pobles semblen un de sol... La piscina està a Sant Rafael, així que quan anava, marxava a la Comunitat Valenciana 😆 i passant el pont, de tornada, a Catalunya.


He gaudit i gaudeixo molt d'aquests pobles: El Barri, els Valentins, Ulldecona, la Sènia i de l'altra banda, Sant Rafael del Riu, Traiguera, Vinaròs, Benicarló, Penyíscola...

D'una banda platja, de l'altra muntanya 😊 

                                                                                  Sant Rafael del Riu.    

Les festes igual, de poble en poble i 'tiro porque me toca' 😂

No em perdia ni una... Les activitats, els balls, les orquestres, els amics, el primer amor 😍 💓

Ara és tot més relaxat... Molts dels meus amics van marxar a altres pobles més grans i ara és més difícil coincidir, tret que sigui en festes o que 'La Quinta del 72' faci alguna trobada 😜, com la de l'any passat que vam fer els 50! 

Que bé m'ho vaig passar!!

I què bé s'està quan s'està bé 😉

La natura dóna vida i salut... Practico el grounding!

Hi ha moltes oliveres i grans terrenys i camins per on anem a buscar espàrrecs i respirar aire pur...

oLIVERES MIL.LIONARIES. fONT: fLICKR CC BY-NC-ND 2.0 DEED


Aquí una foto de la meva collita d'espàrrecs... Que abans no els veia 😅 


I l'hort 😍

Ja abans el cuidava l'avi i després mon pare, que plantava de tot per poder donar-nos a les filles... 

Aquest any l'hort semblava una obra d'art, obra d'un enginyer, que sense ser-ho ho era 💓... Les canyes de les tomaqueres hi eren milimètricament posades, els enciams, els cogombres, les patates, les cebes, els alls, les pastanagues... 

Estic segura que des de l'aire semblava un tapís 😍 


Malauradament, aquest any em va deixar el meu pare, però sé que des d'on sigui em veu i em guia en tot el que faig 😢💖
I a l'hort també... Segur que riu perquè això de la pagesia no és lo meu 😅
Bé, ni meu ni de les meves germanes, que la collita l'hem hagut de fer nosaltres aquest any i cada dia teniem agulletes!


Parc Natural dels Ports 
    

Molt a prop està el Parc Natural dels Ports, 'El pantano' que li diem a casa i sempre anem a veure si hi ha aigua o no... i a gaudir de les vistes i les fotos tan maques que es poden fer allà... 

Aquí deixo algunes de les que vaig fer aquest any...






Parc Natural dels Ports




Allà gaudeixo molt de la família, de la natura, de la desconnexió que dóna la tranquil·litat de la casa i els moments que visc.

Així que sí, sóc d'aquí però també sóc molt d'allà 😍💕


Maite Quesada Oliva

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Resultat de les eleccions