diumenge, 30 d’octubre del 2022

El meu poble és el barri de Gràcia

Tothom ho diu, el barri de Gràcia és com un poble dintre de la gran ciutat que és Barcelona, té un tarannà diferent de la resta de la ciutat.

No soc nascuda a Gràcia, ni tampoc a Barcelona, vaig néixer a Lleida, però malauradament no la conec, perquè només vaig anar a néixer i mai més he tornat.

Gràcia és el barri que porto al cor, és on he viscut la meva infantesa, joventut i maduresa.

Està ple de places amb terrasses on petar la xerrada amb els amics a la fresca, quan en fa, és clar. 

Hi ha moltíssimes associacions: per fer teatre, per fer castells, per ballar, per cantar, etc. Jo mateixa vaig ser membre durant vint-i-cinc anys de l'Esbart dansaire de l'Orfeó Gracienc.

Hi ha molts petits comerços que omplen de vida els carrers del barri, si us voleu donar una volta per carrer Astúries ho veureu.

Al barri tenim la gran sort de comptar amb uns del parcs més bonics i visitats de tota Barcelona, el Parc Güell. És el parc per perdre`s i gaudir dels sentits tot passejant.
Milions de fotografies hi haurà pel món de la nostra salamandra, anomenada ja per tots el drac.



Drac del Parc Güell

Autor: Guillermo Avery Font: propi treball
 Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported


No podria oblidar-me de les festes de Gràcia,.En principi eres unes festes per la gent del barri, els veïns trèiem les taules i les cadires de casa al carrer, i durant una setmana gairebé no s'entrava a casa. Ara, però ha canviat bastant, són més massificades, però no han perdut el seu encant. No us les podeu perdre les festes, comencen cada any el 15 d'agost.

Espero que amb aquests comentaris us hagin vingut ganes de venir al barri.

Jo ja no visc al barri, però ho trobo a faltar cada dia de la meva vida.



Lourdes Llena







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Resultat de les eleccions