dimarts, 26 d’octubre del 2021

Sants , el meu barri a Barcelona

Bona tarda a tothom,

Jo vaig néixer a Barcelona a la desapareguda clínica Lourdes del barri de Gràcia. De fet però, he viscut durant tota la meva infància i joventut al barri de Sants ja que els meus avis paterns ja hi vivien.

Sants és un barri del districte barceloní de Sants Montjuïc. Va ser el nucli principal de l'antic municipi de santa Maria de Sants , a què donava nom, i que anava de la zona compresa entre el barri de Sants i els voltants del passeig de la Zona Franca, o sigui, aproximadament la zona central de l'actual districte de Sants- Montjuïc excloent-ne Montjuïc i el Poble Sec (que pertanyien a Barcelona) i la major part de la Zona Franca que pertanyia a l'Hospitalet. 

El barri està travessat per la Ronda del Mig , així com per les vies del tren. Té un important eix comercial, l'anomenada carretera de Sants, formada pel carrer de la Creu Coberta a Hostafrancs , i el carrer de Sants.

Al segle xix, fou un barri obrer amb diverses fàbriques tèxtils, entre altres cal destacar per la seva importància la del Vapor Vell convertida en biblioteca i escola l'any 2001,  (que és actualment on hi treballo fent de mestra) i l'Espanya Industrial, o Vapor Nou, convertit en parc l'any 1983.

Per mi Sants representa la meva història personal ja que és on més temps hi he passat i tinc molts records per tots cantons. A més a més crec que és un barri molt arrelat a la vida de carrer amb diferents entitats de cultura popular i tradicional. Entre d'altres existeix la colla de castellers, la colla de grups de diables la colla de gegants i la Colla Bastonera de Sants. En l'actualitat, els moviments alternatius tenen una forta presència organitzada al voltant de les Festes majors alternatives i de diversos espais ocupats convertits en habitatges o centres socials com Can Vies o l'antiga fàbrica Hamsa al barri d'Hostafrancs.

I fins aquí la meva entrada al blog,

Us deixo una imatge d 'un edifici emblemàtic del barri; el Vapor Vell.


El Vapor Vell
Autor: Nenagamba
Llicència: Creative Commons
Creat: 20 de desembre de 2014
Font: Wiquipèdia
Referència històrica del text: Wikipèdia


Salutacions,

Helena Cabezas


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Resultat de les eleccions