diumenge, 31 d’octubre del 2021

El meu poble, Premià de Mar

Hola,

El poble on vaig néixer i on he viscut gairebé tota la meva vida és Premià de Mar, un poble costaner del Maresme.

Antigament era un barri del municipi Sant Cristòfol de Premià (actualment Premià de Dalt) conegut com a barri del mar o Premià de Baix. Aquest barri pescador caracteritzat per tenir pocs habitants, s'ha convertit en la segona població més poblada del Maresme.

El que més m'agrada fer al meu poble és passar estones a les seves platges i passejar pel passeig marítim.



Platja de la Descàrrega i de Ponent
Font: Wikimedia commons 
Autor: Isidro Jabato
Llicència By-ND


Premià de Mar és coneguda per la seva festa major. Aquests dies, alguns carrers del nucli antic es vesteixen de poble pescador i els veïns, disfressats tant de premianencs com de pirates, lluiten entre ells per aconseguir el control del poble.



Poble pescador resistent de la invasió pirata. Carrer Sant Antoni, Premià de Mar.
Font: Wikimedia commons 
Autora: Rebeca Rodríguez 82
Llicència By-ND

 




Trabucaires defensant Premià de Mar de l'atac dels pirates
Font: Wikimedia commons  
Autora: Rebeca Rodríguez 82
Llicència By-ND

Per si us ve de gust venir a conèixer-ho, us deixo aquest enllaç on podreu trobar altres coses interessants per visitar. 

Espero que us animeu!

Salutacions,

Elvira Martínez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Resultat de les eleccions