dilluns, 25 d’octubre del 2021

Barcelona, la ciutat de la meva vida

Vaig néixer a Barcelona, en una clínica del barri de Gràcia tot i que els pares vivien a l'Esquerra de l'Eixample. Allà vaig créixer, un barri tranquil i acollidor quan encara jugàvem al carrer i a prop de llocs tant destacats com l'Escola del treball (coneguda al barri també com Escola Industrial), l'Hospital Clínic i, en aquell moment, els bombers. Us podeu imaginar el soroll de les sirenes!  

Amb el temps vaig marxar a viure a la dreta de l'Eixample, a prop de la Sagrada Família i finalment, des del 1990, m'he instal·lat al barri de Gracia on havia nascut! Quines voltes dona la vida :)


Jardinets de Gràcia

He estat bé en tots els llocs encara que ara m'he acostumat tant a Gràcia que reconec és el meu preferit i ja m'hi sento una mica gracienca! 

De l'Eixample m'agrada molt la seva estructura, el pla Cerdà és impressionant. La facilitat per circular, els interiors d'illa, l'ordre, la forma, l'espai... De Gràcia la seva identitat, les places, els carrerons per passejar, les botigues dels artesans...

Barcelona és una bona ciutat per viure. Tot i que que ara la trobo canviada, una mica bruta i massa ocupada i orientada al turisme, encara manté en alguns dels seus barris el carisma de la seva gent que fan que els costums i algunes tradicions no s'hagin perdut. En aquest escenari m'encanten els mercats que fan comunitat i animen als ciutadans a seguir el model tan arrelat en la cultura mediterrània.

Sempre que viatjo una mica comparo i, encara que hi ha moltes ciutats que m'agraden moltíssim, sempre acabo pensant que Barcelona es la ciutat de la meva vida perquè així la sento i forma part de mi mateixa.


Eixample


Sílvia Guardiola :)

Imatge 1: pròpia, de l'àlbum passejades per Barcelona post Covid, Sílvia Guardiola, maig 2020. Sense drets gestionats.

Imatge 2: autor Zorc, domini públic. Agost 2015 
https://www.flickr.com/photos/134252087@N02/23520354490/in/album-72157660305527603/

Autora del text Sílvia Guardiola

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Resultat de les eleccions